13 ötlet fejfájás ellen-7. rész: Mozogj! - MRI vizsgálatok Magyarországon

IDŐPONTFOGLALÁS

+36 1 4900 130

(Magyarországi orvosi központok)

BÍZZA RÁNK FOGLALÁSÁT!
1. Válassza ki vizsgálatát
2. Hívjon vagy foglaljon online
3. Menjen el a vizsgálatra
A szolgáltatás INGYENES, a vizsgálatok árát a helyszínen kell fizetnie!

Oldal kiválasztása

 Mozogj!

 

Ha fáj a fejed, a mozgás is csillapító hatással lehet rá. Próbáld ki, hátha Neked is beválik! S hogy miért lehet gyógyír a fejfájásodra a sport? Elmondjuk!

A fejfájások kiváltó oka sokszor nem az éhség, szomjúság, vagy fáradtság, hanem az, hogy lelassul a vérkeringésed.

No, nem kell rögtön egy maratont lefutnod, válassz szelídebb mozgásformát. Azzal mindenképp jót teszel, ha kimész a friss levegőre, mélyeket lélegzel, és csak úgy lazán, lassú tempóban sétálsz, vagy kocogsz egy jót. Elérhető célt tűzz ki, hogy semmiképp se add fel. Főleg, ha kezdő vagy.

A Tai Chi, a jóga, vagy a Pilates is jótékony hatással bírhat a fájdalom elleni harcban. A lényeg, hogy az adott mozgás ne legyen megerőltető. Persze, soha ne hagyd, hogy becsapjon a lustaság démona.

Jó hírünk van: a sport nem csak fájdaloműző. Ha rendszeresen végzed, aktivizálja az izmaid, csökkenti a szívfrekvenciád, erősíti az immunrendszered, és csökkenti a zsírpárnáidat. Ha szereted a tested, tegyél érte!

A sport tovaűzi a stresszt is, ami nem kis előny a mai rohanó világunkban.

A Semmelweis Egyetem oktatói és orvosai szerint az ülőmunka minden szervedre, testrészedre káros hatással van. Ez pedig hatványozottan igaz akkor, ha kicsavart pózban, féloldalasan ülsz. Romlik az izmaid vérkeringése, elkezd kíméletlenül fájni a fejed, szív-és érrendszeri problémáid (pl. agyvérzés, a szívinfarktus, stb.) lehetnek, és ezek tetejébe még gerincproblémákat is bezsebelhetsz. Állj fel hát olyan gyakran, amilyen gyakran csak tudsz, és ha mást nem, legalább sétálgass kicsit.

Ha nincs módod kimenni a szabadba, szakíts egy kis időt egy rövidke irodai tornára! Az is sokat segít, ha változtatsz a szokásaidon. Lift helyett használd a lépcsőt, fuss helyben, guggolj néhányat, és állj fel, amikor csak tudsz! Telefonálni, kávét főzni, papírokat összefűzni, gondolkodni, állva is lehet, sőt.

Egy szó, mint száz, a rendszeres fejfájásra a rendszeresen végzett sport lehet a megoldás. Természetesen, ha megpróbáltad, és mégsem megy, azaz negyed-, fél órányi aktivitás múlva sem leszel jobban, és már minden praktikát bevetettél, és mégis visszatér a fejfájás, akkor más gyógyír után kell nézned.

 

 

Jelentkezz hozzánk MR vizsgálatra, és kiderítjük, hogy kell-e aggódnod!