13 ötlet fejfájás ellen-6. rész: Egyél, hogy jobban legyél! | MRI vizsgálatok Magyarországon

IDŐPONTFOGLALÁS

+36 1 4900 130

(Magyarországi központi szám)

MAGÁNORVOSI IDŐPONTOK AZ EGÉSZ ORSZÁGBAN!
Hívjon minket telefonon a hét minden napján,
hétvégén is 8-20 óra között,
VAGY FOGLALJON ONLINE!

Oldal kiválasztása

Egyél, hogy jobban legyél!

 

Megfigyelted már, hogy sokkal hajlamosabb vagy a fejfájásra, ha kihagyod a reggelit, vagy csak nagyon keveset csipegetsz? Ha legközelebb hasogató főfájásod van, ne rögtön a gyógyszerért nyúlj, inkább nyisd ki a hűtőt.

Összefoglalva: ha nem eszel, éhes leszel. Ha éhes vagy, fájni fog a fejed. Ha eszel, jobban leszel.

 

Ha már bebizonyosodott, hogy a ritka, vagy elégtelen mennyiségű étkezések miatt fáj a fejed, örülhetsz, hiszen kezedben a megoldás kulcsa. Ez pedig nem a fájdalomcsillapító, hanem az ÉTEL.

Ha nem eszel, fáradt leszel, csökken a koncentrálóképességed, szédülsz, és a fejed is fáj irgalmatlanul. Fordíts hát figyelmet a rendszeres étkezésre, ne hagyd, hogy odalegyen a jó közérzeted. Az evésre mindig szakíts időt!

Ritka, de előfordul, hogy ugyan megvan a napi ételmennyiség, de a minősége hagy némi kívánnivalót maga után. Ha például vashiányos az étkezésed, vérszegény leszel, és annak az egyik tünete épp a fejfájás.

Egy teányi gyorssegély: vesd be a citromfű, vasfű, rozmaring, borsmenta, vagy fűzfakéreg tea erejét.

Ételek közül a következőket vetheted be a fejfájásod enyhítésére:tojás a B12, dió az E vitamin, hal az Omega-3 zsírsav tartalma miatt. Inkább pizzát ennél? Szórd meg bazsalikommal, illóolajai segítenek a fájdalom enyhítésében. A C vitamin a megfázásos fejfájást enyhíti.

Sajnos, ha túl sokat eszel, attól is sajoghat a fejed, ezért tarts mértéket az asztal körül.

Nem árt résen lenni, mert migrént a táplálékallergia is előidézhet. Jobb vigyázni hát a csokoládékkal, a tejjel, sajttal és a gabonafélékkel. A rohamot akár már az étel illata is képes kiváltani. Ha tudod, hogy mire vagy allergiás, mindenképp kerüld a kiváltó forrást. Ha nem tudod mi a kiváltó anyag, folytass keresődiétát, és vegyél igénybe diagnosztikai vizsgálatokat.

Ha azonban biztos vagy benne, hogy a tüneteid okát nem a konyhában kell keresni, és minden más okot is kizártál, érdemes tovább puhatolózni, és elmenni például MR vizsgálatra is.

 

Jó egészséget, fejfájásmentes, vidám napokat kívánunk!