13 ötlet fejfájás ellen-11.rész: Csak csigavér, fújd el a stresszt! - MRI vizsgálatok Magyarországon

IDŐPONTFOGLALÁS

+36 1 4900 130

(Magyarországi orvosi központok)

BÍZZA RÁNK FOGLALÁSÁT!
1. Válassza ki vizsgálatát
2. Hívjon vagy foglaljon online
3. Menjen el a vizsgálatra
A szolgáltatás INGYENES, a vizsgálatok árát a helyszínen kell fizetnie!

Oldal kiválasztása

11.rész: Csak csigavér, fújd el a stresszt!

 

Biztos Veled is megesett már, hogy egy ominózus pillanatban, amikor épp elkapott a düh, egyszer csak a fejed is elkezdett iszonyatosan lüktetni. Ez az úgynevezett stresszből fakadó fejfájás. Rögtön támad, ha ideges vagy. Egyes, különösen érzékeny egyének pedig kifejezetten hajlamosak rá. Előzd meg, ha tudod, vagy kezeld gyorsan! Hogy hogyan? Elmondjuk!

Ez a típusú fejfájás erős üzenettel érkezik: azt fejezi ki, hogy változtatnod kell az élethez való hozzáállásodon. Feltéve, ha tényleg jót akarsz magadnak, és szabadulnál a dührohammal együtt érkező főfájástól.

A stressz nem válogat: ha hagyod, hogy leterítsen, hát leterít. Ha pedig mérges vagy, az nem csak a lelkiállapotodra fog kihatni, az egész szervezeted kárát látja majd. A krónikus stressz így nem csak fejfájást, de alvászavart, szorongást, türelmetlenséget, figyelmetlenséget, csökkent teljesítményt, agresszív viselkedést és önértékelést is képes okozni. Persze, ez még csak a „hab” a tortán, a folyamatos, azaz a krónikus stressz szív- és érrendszeri megbetegedést, emésztőrendszer érzékenységet, gyengébb immunrendszert is eredményez.

Hajlamos vagy a fejfájásra? Csökkentsd a stresszt! Kevésbé fogsz mérgesen és türelmetlenül kikelni magadból, ha követed az alábbi tanácsokat:

Pihenj többet! Próbáld meg átszervezni a munkával töltött időt, de legalábbis a munkaidő végeztével áldozz a kikapcsolódás oltárán. Ha rendszeresen feltöltődsz, a szervezeted hálás lesz érte. Alakítsd hát rugalmasan a napod, és ne kapj idegbajt, ha nem úgy sikerült minden, ahogyan eltervezted. Pakold le a terheket!
Csak pozitívan! Minden este gondold át, miért lehetsz hálás aznap. Egyúttal készülj is fel a másnapra, és szervezz valakivel találkozót, aki pozitív hatással van Rád! Élvezd a napod apró részleteit is! Nevess gyakran, így növelve immunrendszered védelmét! A nevetés ráadásul fájdalomcsillapító hatású is.
Vesd be a testmozgás erejét, hiszen kitűnő stresszoldó hatással bír. Nem muszáj kemény edzéseket folytatnod, egy laza séta, vagy kerékpározás is csodás hatású. Menj ki a természetbe, kitűnő antidepresszáns!
Ha ideges vagy, kezdj el mélyen lélegezni. Ezzel a rafinált módszerrel csökkented a pulzusszámod, a vérnyomást, és a stresszhormonok számát. A napi meditáció is remek módszer a fejkitisztításra.
Ha már úgy alakult, hogy fáj a fejed, mindenképp csillapítsd, ne várj addig, amíg már elviselhetetlenül sajog! Különben nem fogsz tudni eléggé figyelni a munkádra, fáradékony leszel, és még az emberi kapcsolataid is a kárát látják majd.

 

Ezernyi praktikát bevetettél már, de csak nem akar szűnni a fejfájás? Járj utána MR vizsgálattal, hogy van-e a fejfájásodnak valamilyen különösebb oka!